Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Zakon o radu i autoritarni karakter vlasti

Komentari (16) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 05 jul 2014 01:04
mare.
Malo mi je muka od pominjanja reči kapitalizam u Srbiji kojom se služe uglavnom levičari/neradnici koji očekuju od majke države sve : obrazovanja,zdravstvenu zaštitu,posao,penzije,letovanja po odmaralištima..ali ODAKLE Prvo,mi nismo doživeli da živimo u na primer anglosaksonskom liberalnom kapitalizmu,kod nas u Srbiji pa damo sud. Severna Amerika sa Brirtanijom je 200 godina u kapitalizmu,mi smo tek pre 14 godina kad smo zbacili Slobu kao pošli u smeru razvoja ali to ide jako slabo. Socijalizam jedini ima smisla u državama koje imaju dosta resursa i koje nemaju mentalitet kraducknja tipa : Skandinavija,donekle Rusija koje je počela da se oporavlja od komunističkog jarma kolko-tolko ali u suštini ta država je u diktaturi od V.Putina jer je on glavni u državi,imenuje ljude,smenjuje...gde su idividualne slobode na postoje...skoro je uveo zakon gde zabeanjuje psovke u : filmovima,bioskopima,knjigamam iako su psovke sastavni deo svakog naroda..to je samo jedan svež primer a ima ih dosta.
Preporuke:
5
46
2 subota, 05 jul 2014 01:14
mare.
-
Najbolji i najčistiji primer skoro perfektnog socijalizma koji nije nigde zabeležen je bio Libiji kod pokojnog Gadafija. Vadio je naftu,sebi punio džepove,po Evropi radio šta je hteo,finasirao fudbalske klubove u Italiji,Sakrozijevu kampanju...ali je bogami i narodu dao ogromne beneficije. Tipa : 80% je država pokrivala prilikom kupovine automobila,školovanje za svakog Libijca gde god poželi..školarina i džeparac,komunalne troškove nisu imali,kamate u bakamam su bile 0%,besplatna kuća,stan,zdravstvo besplatno i sve ostalo..itd S druge strane, život u Jugoslaviji je bio zasnovan na kreditima,jer smo samo u periodu od 1970-1980 mi smo zaduživali svake tri godine duplo...i ljudi su izračunali da je Broz bio besmrtan(kao što su neki staljinisti verovali) današnji dug Srbiji bi bio 3,000 milijardi evra. Ceo taj upravni-socijalizam u Jugoslaviji je bio PREVARA 1/1. Problem je što ljudima ne možeš to da objaniš jer im dvocifren IQ.
Preporuke:
15
27
3 subota, 05 jul 2014 01:24
mare.
Kako su finkcionisala samoupravna preduza po Jugi. Prosto,zapošljavali su ljude samo da bi kao nešto raduckali a većina njih nije bilo 1.konkurentno Zapadu 2.produktivnost je bila slaba 3.većina su bili gubitaši koji su pokrivani od kredita. Postoji jedna savrešna priča Milton Fridmana kad je posetio Kinu,i kad je video da Kinezi ne koriste mehanizaciju sa kopanje kanala već samo klasično lopatanje,pa je začuđeno pitao "Pa zašto ne dovedete bagere da kopaju"? Kinezi mu odogovre "Pa onda bi izgubili radna mesta" Reče im posle M.Fridman u stilu "Pa dajte im kašike da kopaju pa zaposlićete ih još više". Tako je bilo u Jugi. Široka tema. Drugo,mi nismo i liberalnom kapitalizmu već u partijsko-feudalnoj državi,polu-diktatorskog tipa..gde na primer građevinske firme(SPS kadrovi) se ne takmiče na tržištu već dobijaju posove po političkog liniji. Jedan primer. Gde Etihad namerno isteruje konkurenciju u vidu Vit Era(lou kost kompanija) kako bi kupovali Etihadove mnogo skuplje karte.
Preporuke:
13
19
4 subota, 05 jul 2014 01:30
mare.
-

Ključna poenta koju niko ne može da ospori a to je - GLOMAZNA DRŽAVA . Mi imamo oko 10,000 raznih državnih tela : agencija,opština,mesnih zajednica,odbora... i to je rak - rana Srbije. Pitate kako doći do novih radnih mesta? Prosto ko pasulj : VIŠE PARA U PRIVREDI. Država treba da bude minimalna,javna potrošnja mala...Država treba da kontroliše samo : vojsku,obrazovanje,sudstvo i da obezbedi okvire za prosperitet MINIMALNA DRŽAVA sve ostalo prepustiti slobodnom tržištu.
Preporuke:
14
17
5 subota, 05 jul 2014 02:18
Šomi
Ova vlast nema legitimitet.

Treba ustati protiv nje i zbaciti je.

Ako opozicije ima, neka povede.

Ako nema, ustaće narod sam!
Preporuke:
35
2
6 subota, 05 jul 2014 08:38
...
Dobar tekst. A vidim da dežurni liberali i kapitaloljubi dižu glavu i kreću na juriš na pomen kritike njihovog nanovijeg balkanskog liberalnog čeda - Vučića.
Preporuke:
33
0
7 subota, 05 jul 2014 09:47
Drinko Končarević
Mare,
Delimično ste u pravu ali krediti SFRJ su sitnica u odnosu na zaduženja koja danas imaju republike bivše SFRJ. U pravu ste i za toliko što je narod srušio socijalizam zarad svoje pohlepe. (SFRJ ili Libija, svejedno je.) Pojedinci su napravili dobar sistem u kome su radnici bili "vlasnici" sredstava za proizvodnju. Narod sa time nije bio zadovoljan. Sada se guraju oko kontejnera... Jedan kontejneraš, kaže da u kontejnerima, nađe repromaterijala za dve današnje prosečne plate. Drugi, najčešće, noću na mopedu, obilazi kontejnere. I tu važi pravilo, ko pre sirovinama imaće neku crkavicu a možda i više. Dok je kod naroda "kontejnerska svest" nema napred. U pitanju je "alijenacija i kako to kaže, tj. piše odnosno pisao je Dr, Esad Čimić, "poseljačivanje gradova". Da bi se razjasnile neke stvari, treba krenuti od kulture i duha naroda, nivoa svesti naroda prema politici... imajući u vidu bibliijsku izreku " ne bacaj bisere pred svinje".
Preporuke:
21
1
8 subota, 05 jul 2014 10:03
Forever Jang
Malo mi je muka od pominjanja reči kapitalizam u Srbiji kojom se služe uglavnom levičari/neradnici koji očekuju od majke države sve : obrazovanja,zdravstvenu zaštitu,posao,penzije,letovanja po odmaralištima..ali ODAKLE

Ovo kao da je pisao najpoznatiji ljubitelj Maksa Vebera kod nas. Muka je prijatelju moj onima koji rade za 200 evra kod onih kojima je država dala nacionalna dobra za po 1 evro. Ili onim ženama koje rade kod Jure na primer, a moraju da kriju da su u drugom stanju, ili što je najgore da se odlučuju na čin čedomorstva kako bi zadržale posao i tih 200 evra mesečno.
Da je kapitalizam kod nas uveden na normalan način a ne pljačkaški, ne bi morala država da plaća zdravstvenu zaštitu, plaćali bi je mi od dohotka. Ovako pošto je država opljačkana, ostaje joj samo da nam plaća ѕdravstvenu zaštitu ili da nas pobije. Vučić je juče imao sastanak upravo sa onima u čije su džepove otišle naše pare.
Preporuke:
36
0
9 subota, 05 jul 2014 10:34
Zona
Mare,
kao prvo ovo kod nas nije kapitaliѕam, a nije ni socijaliѕam, ovo je mafijaliѕam i Korleone bi nam pozavidio.Prosto rečeno nemamo pravne države. Dobro uređene pravne države odlično funkcionišu, bilo da su socijalističke ili kapitalističke, Mi smo daleko od toga.U ovom mafijalizmu, korupiranom,birokratsko-tehnokratskom, nepotističkom radnik je skoro doveden do roba, a šta će tek biti poslije usvajanja tog famoznog zakona o radu.Pravo na rad će dobiti samo izabrani. Nisi u pravu kad kažeš da radnik u SFRJ nije radio. Radilo se mnogo disciplinovanije, nego sad. Ko je bio zaposlen morao je i da radi, pa taman da je bio i Brozov sin. Ja se dobro sjećam tog vremena. Mogao je možda da dobije posao preko veze, ali raditi je morao. A danas? Pa mi danas izdržavamo bulumentu partijskih uposlenika, koji ništa ne rade, a bogami dosta ih i ne dolaѕi na posao, a na platnoj listi ih ima. Dalje kažeš nema više besplatnog zdravstva i školstva.
Preporuke:
29
0
10 subota, 05 jul 2014 10:53
Zona
Mare,ja koliko znam za ѕdravstvo radnik plaća debelo doprinos isto kao i u bivšoj nam državi, a za uzvrat liječenje skupo plaća, izdvaja za penziono, a kad se ode u zarađanu penziju ona najniža. Većina lijekova nije na listi. Kažeš da su preduzeća loše poslovala, da su finansirana iz kredita. A zamisli da se plaćalo 182% poreza i doprinosa na lična primanja, a ta lična primanja nisu bila uglavnom zagarantovana u SFRJ, i preduzeća su opet poslovala, a da ne pričam kliko se izdvajalo u razne fondove, stammbeni fond, fond solidarnosti, fond zajedničke potrošnje itd. I opet dobar dio tih preduzeća je pozitivno poslovao. A sad da mogu radnika bi držali da radi i da mu ništa ne plate i opet im malo. Nisam socijalista, nisam ni neki socijalistički nostalgičar, ali nisam nikako ni za mafiokratsko uređenje i bespoštednu eksploataciju radnika.Nažalost glas radnika se ne može čuti, jer ih nema, nema sindikata, sindikat postoji samo u državnim preduzećima i na budžetu, a svi znamo da tamo rade izabrani.
Preporuke:
22
1
11 subota, 05 jul 2014 12:49
Veritas Triumphus
Što se više ljudi bude opiralo reformama, znaćemo da eu reforme uspešnije.


dakle, dok su glasali bili su dobri...a ako se opiru ropstvu onda nisu dobri...hmm...iz ovoga proizilazi: RAD OSLOBADJA!

Živeli smo na prevaru i u lažima trošili više nego što smo zarađivali“.


imam podrum kolekcije vina, imam stan od preko 100 kvadrata koji sam dao prvoj zeni, imam drugi stan sa drugom zenom, imam vikendice, imam auta, placao sam montgomerija 12000 evra mesecno za savete A NIKAD PRE TOGA NIGDE NISAM RADIO! ali sad cu svima da nametnem poreze da bi to vratio, donecu zakon o radu da derem radnike kako bi mogao da i dalje zivim ovako kao do sada!

DOBRO JUTRO STOKO, DA LI SI JUTROS DORUCKOVALA!
Preporuke:
32
0
12 subota, 05 jul 2014 13:35
mare.
@Drinko Končarević

Većina ljudi koji brani samoupravljanje za vreme Broza izvlači podatak od 20 milijardi dolara kompletnog duga Jugoslavije. Na primer : upoređuje se dug svih bivših država Jugoslavije 1980. sa današnjim dugom svih država pojedinačno KARDINALNA GREŠKA. Vi zaboravljate PAD VREDNOSTI DOLARA na primer 20 milijardi iz 1980 je danas mnooogo više. Činjenica koja je glavna je ta da se samo u peridou od 1970-1980 zaduživanje Jugoslavije na svake tri godine bilo duplirano(50%) sad zamislite koliko je to "uspešna ekonomija bila". Infalcija par godina pred Brozovu smrt je bila 40%,a pre toga je bila oko 12%,nezaposlenost je bila oko 12%,ali je bila mnogo veća je dosta ljudi nije mnogo ni radilo,već se sastančilo i tako dalje...znači tad je Juga bila dubokoj recesiji. Naši današnji dugovi su nasleđeni. Narod ne može da shvati da je BROZOVA JUGOSLAVIJA BILA PREVARA,MIT O USPEŠNOJ EKONOMIJI PROLAZI SAMO KOD LjUDI KOJI O EKONOMIJI NE ZNAJU NIŠTA.
Preporuke:
12
7
13 subota, 05 jul 2014 23:04
Super Stupid
Odličan tekst, za one koji su čitali ali nisu sve shvatili nije suština u zakonu o radu već o vrlo, vrlo zabrinjavajućem karakteru aktuelne vlasti, koja kao da je neki mutant crveno-crne koalicije iz 1999 (SPS JUL SRS)i LDP-a u svojim najboljim danima.

Ne znam kako iko iole ozbiljan može da poredi ekonomiju SFRJ sa ovim sada kapitalističkim dostignućima kada se ne proizvodi ništa nego se uvozi sve, uključujući pasulj.
Preporuke:
12
0
14 subota, 05 jul 2014 23:07
Drinko Končarević
@mare,
Ne tvrdim da je Brozova Jugoslavija bila idealna ali da su ljudi imali pameti, mogli su da promene loše stvari. Nije tačno da se nije radilo. Kraduckalo se a ovo danas je otimačina. U vreme "kraduckanja" Jugoslavija je npr. bila treća zemlja u svetu u proizvodnji brodova, (Japan, J. Koreja, SFRJ)krajem osamdesetih godina prošlog veka. Da li danas u Srbiji možete kupiti domaće seme. NE. Samo GMO. Ili jedan veliki kombinat negde na severu Srbije, kada završi sa remontom traktora, u toku zime bavio se proizvodnjom koja je spadala u namensku proizvodnju. Da smo izdržavali ogroman aparat koji je služio za ništa, to stoji. Ali ono osnovno nije bilo redova oko kontejnera kao što je to danas slučaj. Ne može se sve gledati kroz kredite. Sada praktično nema proizvodnje, pa nema ni kraduckanja. Sada se otima, uništava, itd. Država to još uvek ne vidi. Valjda joj smeta vlastiti autoritet a možda ga i nema.
Preporuke:
7
2
15 nedelja, 06 jul 2014 17:32
Gligorije
Kukajte vi koliko želite ali Srbija je zemlja neradnika i zabušanata. Naučio to da zabušava izmišlja stotine razloga samo da ne radi, krije se iza političkih struktura, i sve je kod neradnika nedemokratski i neustavno, ukinuta su im prava na ovo... na ono... a obaveze prema poslodavcu su za njih tabu tema. To je posledica "zakona o udruženom radu" kada radniku nisi mogao ništa, pokušaš malo u OOUR da zavedeš red i disciplinu digne se kuka i motika. Komitet odmah formira radnu grupu da preispita stvar. Taj zakon o udruženom radu nam je grešno Kardeljevo nasleđe koje će nas pratiti godinama, dok se ne ispostimo izgladnimo i prizovemo svesti.Misli li ta bagra od radnika da neko ko se zadužio da uloži u neki projekat da ga tatoši da se on ta bagra od neradnika vuče po bolovanjima, sindikatima i još koje gde, a rokovi teku? Neće nego napolje i dovesti nekog ko hoće da radi.
Preporuke:
2
10
16 utorak, 08 jul 2014 12:41
Dr Jela Bisic
Vasi komentari su interesantni,pa moram da ih prostudiram,ali samo za pocetak:Moram opet da se pravim pametna, i da vas sve,opet potsetim,kako sam,lepo,govorila da bojkotujete putujuci cirkus"Vanredni izbori".Secate se?Da ne vadim opet komplimente koje sam dobijala-i sigurna sam da je vecina onih koji komentarisu u NSPM izasla na taj cirkus i glasala.ne za Njega,verovatno.Nadam se.Eto vam ga sada-on se stalno poziva na legitimitet.Kad ste glasali za njega-bili ste,po Njemu,pametni,a sada,kada necete da kusate corbu koju vam je skuvao(i morali ste znati sta ce skuvati)-sad ste budale.Ja mislim da je obrnuto.Ali ko jos mene slusa.Cak ni vi.
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner